Postitused

osa 16- naasemine Eestisse

Kujutis
 Ja ongi see vahetusaasta lõppenud. Sellest aastast on mul ainult positiivsed emotsioonid. Ma sain endale ülitoreda pere ja sõbrad, kohtusin lahedate inimestega ja õppisin Saksa kultuuri tundma. Ja ma olen väga rahul, et ma just Saksamaa valisin. Aga enne programmi lõppu ma käisin ju veel 5 sõbrannaga Berliinis, niiet räägin ka sellest veidike. Startisime esmaspäeva hommikul kell pool 6. Sõitsime sõbranna isaga rongijaama. Hommikusöögiks sõime seal kananagitsaid. Rongis teised kõik magasid. Berliinis viisime asjad hotelli ja siis linna avastama(sööma). Hotell oli meil väga ilus ja tore. Saime kõik veel võikud endale kingituseks-ju me olime vist nii näljaste nägudega. Hotellituba oli muidu väga ok, aga konditsioneer oli halb niiet hommikuti kurgud olid valusad. Käisime ükspäev ratastega linnatuuril, kus siis paduvihma kätte jäime. Läksime läbimärgadena restorani sööma, sest kõhud olid tühjad:). Külastsime ka Brandenburgi väravaid, käisime ühes järves ujumas ja Starbucksis jääteed ostmas

Osa 15- Schützenfest

Ja juba ongi see vahetusaasta lõpusirgel. Viimased nädalad veel seda imelist Saksamaad nautida. Kooliga on ka ühelpool, viimasel päeval sai ikka nutetud kooli ees. Sain ka oma inglise ja saksa keele eksamid tagasi. Tuli välja, et saksa keele eksam läks mul palju paremini kui inglise oma😆.  Peale kooli või vabadel tundidel sai sõpradega alati ühes söögikohas käidud ja siis ma hakkasin selle kokaga seal lobisema ja ta teeb mulle nüüd alati tasuta süüa seal. Viimane kord ta ütles, et enne kui ma ära lähen ta tahab mulle ühe väga maitsva pitsa valmistada.  Viimasel nädalal toimus koolis praktika, kus siis iga õpilane pidi endale ühe firma otsima ja nädal aega tööl käima. Mina läksin naaberkülla farmi, mul töötavad seal mõned tuttavad ka. See nädal aega seal oli nii vinge. Sain laudas abistada, vasikaid sööta, traktoritega kaasas sõita ja veel pisemaid töid. Esimesel päeval pani peremees mu lehmade vahele kinni ja välja ei lasknud. Käisin tööl enamjaolt pärastlõunast õhtuni, aga paar päev

Osa 14- 18🥳

Kujutis
 Tsaukiii Tänane postitus tuleb veitsa pikem, sest ma pole jõudnud kirjutada vahepeal(või olen unustanud). Alustades tähtsmaist asjast- ma sain mõned nädalad tagasi 18!! Hommikul kui alla läksin, siis ema oli köögi õhupallidega ära kaunistanud ja siis sõime hommikust. Ostsin endale eelmine päev sünnipäeva hommikusöögiks sushit😋. Pärast ema tuli tuppa ja ütles et mulle on kiri. Linnapea oli mulle sünnipäevakaardi saatnud😁see oli küll tore üllatus. Siis läksin sõbrannaga sünnipäevapilte õhupallidega tegema. Midagi ju ikka vaja instasse ka postitada. Õues oli nii tuuline, et paar õhupalli lendasid ära. Siis käisime veel korra teise sõbranna juurest läbi ja siis tuli ema järgi, et ettevalmistusi tegema minna. Õhtul olime pere ja sõpradega töökojas ja grillisime. Tegin ka Eesti perega korra videokõne. Saksa pere kinkis mulle ka suure saksa lipu, kuhu kõik said midagi peale kirjutada /joonistada. Võtan selle ka kooli kaasa, et sõbrad saaks ka seda teha. Istusin koos sõpradega ja siis õde t

Osa 13- lennukipiletid kahele?

Heihoo!  Aeg ikka lendab jõhkralt kiiresti😳 aga kooli pole ikka tagasi saanud. Heal juhul mai keskpaigas-lõpus saan. Eks näis. Loodan küll väga, sest distantsõpe on nii raske. Keele poolest pole enamjaolt hullu, saan ilusti aru, aga kui päevas 7-8 tundi arvuti taga juttu kuulata, siis tüütab ikka ära. Ja üksinda kodus õppides puudub enamjaolt motivatsioon. Aga pingutan ja teen ikka niipalju ära, kui oskan. Aga egas see koduspassimine kogu lõbu ära võta. Vahel saan ikka sõbrannadega ka kokku. Näiteks ükskord sain kahe sõbrannaga kokku, ostsime poest süüa ja jalutasime veits ringi, kuniks leidsime ühe pingi, kus istuda. Paar (minu jaoks) võõrast tulid ka ja mängisime jalkat, korvpalli ja lõpuks läksime skate platsile, kus saime ruladega söita. Oli hirmus😂. Aga näe, praeguses olukorras ikkagi võimalik uusi sõpru leida. Samast pundist üks sõbranna käis mul külas ka hiljuti- kokkasime kananagitsaid, vaatasime filmi ja mängisime klaverit. Samuti ühel mu väga heal sõbrannal oli sünnipäev.

Osa 12- Jälle koolis...niivörd-kuivörd

Kujutis
     Nagu pealkirjast aru saada, olen ma jälle koolis. Klassid jagati pooleks ja ülepäeviti käime kordamööda. Eelmisel nädalal käisin esmaspäev-kolmapäev-reede, see nädal jõudsin teisipäeval ära käia ja tuli kiri et homsest jälle distantsõpe. Aga pole väga hull, sest reedest hakkab niikuinii 2 nädalane vaheaeg:) Aga koolis oli väga tore, nägin jälle sõpru.     Täna(teisipäeval) tegin esimest korda koroonatesti. Või nohh, see kiirtest. Istusime klassiga spordisaalis põrandal ja tegime endale testi. See polnud üldse ebamugav, aga pisarad voolasid automaatselt kui selle orgi ninna toppisin. See oli pigem naljaks tunne. Tulemus oli negatiivne.     Ühe sõbrannaga käisime ükskord autokinos. Ostsime pagariärist võikud ja maasikad ning vaatasime poe parklas jäähoki mängu. Meie tiim võitis. Nii kui värav löödi siis kõik tuututasid autodega ja lehvitasid fännisallidega. Sõbranna kinkis mulle ka fännimütsi- ja salli. Lõpus läks tuul nii tugevaks, et ekraan lendas kummuli(see oli pehmest materjali

Osa 11- kevad?

Veebruari kuus tõesti kevad? No eile oli meil näiteks +19 kraadi sooja. Käisin väljas ainult lühikeste käistega kleidiga ja jakk oli peal. Mega soe.     Koolis veel käia ei saa, aga piirangud hakkavad leevenema ja märtsi alguses on lootust kooli minna. Väga loodan, sest kohe üldse-üldse ei meeldi distantsõpe. Eile käisin sõbrannal külas, keda polnud detsembrist saati näinud.     Laupäeval läksin teise sõbranna juurde. Jalutasime tema külas(läksime mäe otsa, kus avanes vaade kogu külale). Siis läksime tema juurde mario karti ja fifat mängima ja karaoket laulma. Siis läksime minu juurde, kus perega grillisime.     Meie piirkonns on karneval väga tähtis asi, aga sel aastal seda jälle tähistada ei saa. Selpuhul tellis ema "karnevalipakid" perele ja sõbrannadele, mis sisaldas siis näiteks näkse, komme, napsu, klouninina, autokella, loteriipiletit ja veel siukseid pisikesi asju. Jagasime emaga neid üksõhtu laiali ja panime uste taha. Järgmine päev läksime ema, tema sõbranna ja min

Osa 10- Distantsõppel

Kujutis
 Head uut aastat! Parem hilja kui mitte kunagi. Selle kuu jooksul pole väga palju kodust välja saanud, sest meilgi distantsõpe. Eile otsustati, et 14. veebruarini. Ma väga loodan, et seda rohkem ei pikendata. Peaaegu igapäevaselt on mõned videotunnid, ja kodutööd. Üleeile näiteks oli terve täispikk koolipäev arvuti taga, eile oli ainult 1 tund. Täna 3. Reedel mängisime filosoofia tunnis antropoloogia teema peale kahooti. Ega ma täpselt sellest teemastki aru ei saand aga ma polnud ka viimasel kohal:))     Vahepeal olen mõne sõbrannaga kokku saanud ja matkamas käinud. Laupäeval käisime 10km. Eksisime natuke ära ka- me olime ühe mäe peal ja selle asemel, et umbes 20m üles kõndida, me läksime 3km ringiga. Aga no vähemalt oli lõbus. Kuulasime ühte helikopteri laulu ja siis selle tantsu järgu tegime ise ka "helikoptereid" (see et keerled ühe koha peal ringi) ja lõpuks hakkas pea nii ringi käima et kukkusime lumme. Uuel aastal olin ka nende samade sõbrannadega koos. Tegime Raclette&